Sometimes we hate them..
Sometimes we pity them,
And sometimes we admire them..
The motorbikers..
I hate them when they mencelah-celah masa traffic jam sampai langgar side mirror and never bother to say sorry..
I hate them when they ride slowly in the middle of the lane during bumper to bumper and ruang depan dia tu memang 5 lori 10 roda pun boleh muat..
I hate them when they never check their back lights and remain rosak, we cannot see them during night time..
I hate them when they never signal to change lanes..
I hate them when they honk so aggressively when we are about to change lanes during bumper to bumper as if dia lagi 2inci nak langgar kereta kita, padahal dia honk sebab menggangu progress dia yang sedang speeding di celah2 kereta.
I pity them when their bikes broke down in the middle of no where along the highway and they have to push their bikes to the safest place..
I pity them when they have to shelter themselves under the fly over during thunderstorm..
I pity them when they have to stop by the roadside to wear their raincoats when they see the clouds are turning grey..
I pity them when Mommy, Daddy, 1st sis and 2nd bro ride the same motorbike.. Bahaya tau... Maybe that's the only transport they have and kos naik bas 4 orang lagi mahal dari duit minyak motor..
I admire the MARRIED couple peluk2 while riding the bike to work.. Romantik ;)
I admire the husband help fasten and unfasten the helmet for his wife or child.. Sweet...
And mereka yang konvoi motor balik Kelantan memang selamber minum air bila stop di gas station di bulan puase.. Hahahaha

ye ke tuh married couple yaya? yang peluk-peluk naik motosikal tuh? hmmmmmmm
ReplyDeletekat KL lagi mudah pakai motor. xde jem, xde tol, minyak save, maintenance rendah.
ReplyDeletetakat air-cond ngan radio tu x guna sangat bila dah jem. serabut kepala!
marmalade: Post ini xde pengiktirafan utk rempits..
ReplyDeleteand married couple yg naik moto peluk2 tu leh tgk every morning when the husbands send their wives to work ;) And the husbands will helps the wives unfasten the helmets..Sweet ;)
Pengejar masa: Ye betol.. hari ni jem amat sampai aku rase nak honk kereta supaya cepat jalan..Pastu aku jerit sorang2 dalam kereta cursing the jam sebab aku terpaksa berbuka dengan kurma sahaja tanpa air hari ni..
aku selalu bawak my wife ngan anak aku jalan2 naik motor..
ReplyDeleteanyway thanx coz prihatin kat golongan mcm aku(bawak motor)..
celah2 tu biasalah.. kalau tak.. xrempit aaar... hehehe..
bad: Celah2 boleh. if terlanggar side mirror tu, at least angkat tgn, sejuk kembali si drebar kereta yang tengah bengang bengang sebab jem..
ReplyDeletekalau angkat tangan jatuh aar.. hehehehe..
ReplyDeleteok ok.. nanti aku angkat tangan..
Bad: jgn la angkat due2, angkat 1 je ;p
ReplyDeletecuma kadang2 bila keta yg dah nampak moto kat depan still memotong (utk jalan lorong dua hala) aku rasa macam nak angkat kaki gak.. hehehe
ReplyDeletejgn angkat kaki weh.. ko nak buat gaye rempits eh? ;p
ReplyDelete